You are not logged in.

ruspi

Intermediate

• "ruspi" started this thread

Activitypoints: 90

Date of registration: Feb 19th 2018

net.hawkes.userlevel.level 15 [?]

net.hawkes.userlevel.experience 7,172

net.hawkes.userlevel.nextlevel 7,465

• Send private message

1

Tuesday, May 26th 2020, 6:08pm

Pohvala Kompaniji Airdigital- Zgemma!

Na ovaj nacin zelim da se zahvalim kompaniji ZGEMMA na za mene nevjerovatnoj ljubaznosti i nevjerovatnom razumjevanju.veoma sam prijatno iznenađen.o cemu se radi?
Priča ide ovako.
Jednom svom prijatelju sam preporučio da kupi zgemma h7.narudžba je išla preko mog sina koji je u Njemačkoj a naručena je na EBAY a moj prijatelj živi u BiH.kada je stigla do mene podesili smo sve što je potrebno kolega je bio oduševljen.ali poslije mjesec dana počinju se javljati problemi.jednostavno zablokira i ne reaguje na daljinski.naravno jedino rješenje ja bilo isključivanje iz struje.medjutim poslije restarta reciver uopšte nije botao.samo se palilo slovo A,dok je display ostajao crn sto možete vidjeti na slici dole.moralo se čekati i po 5-10 min da bi upalila kratko radila i onda opet isti problem.probali smo par stvari koje su nam savjetovali međutim ništa od toga nije upalilo.naravno bila je pod garancijom ali u svom tom putešetviju dok je stigla do mog prijatelja račun je nestao ( jer ga je moj sin bacio :) ).ipak sam odlučio da pokušam da reklamiram pa sam kontaktirao jednog mog prijatelja kojeg vecina vas dobro poznajete i objasnio mu kakva je stvar i situacija.nemam račun bla bla...on mi je rekao da sa njima sarađuje i da će im objasniti sve kako sam mu ja rekao i da će mi javiti.iskreno ja sam mislio nema ništa od toga.međutim poslije par dana mi se on javlja i kaže da je razgovarao sa vlasnicom firme i da je ona bez ikakvog zatezanja rekla da će poslati novu zgemmu h7s bez da ja vraćam ovu pokvarenu i sve o njhovom trošku!opet ja mislim ma nema ništa od toga ali mislim mogu probati ništa ne gubim.nekako u to vrijeme počinje i pandemija tako nisam više ni razmišljao tome.već sam i zaboravio na to prijatelj odlučio čim bude moguće kupit će drugu kutiju.i ne znam recimo prošlo je oko mjesec dana od tog razgovora javlja mi se sin kaže došla je zgemma ali pošto je pandemija bila u punom jeku kutija je stigla tek juče i predata je danas mom prijatelju i odmah da naglasim da radi kao švicarski sat sa pure2 6.5.i dalje toplo preporučujem ovu kutiju jer kao što znamo ništa nije savršeno greške se mogu desiti ali je veoma bitno da ih je kompanija bez problema pristala riješiti zamjenom urđeja.tako da na sve ovo mogu samo reći svaka čast na poslovnosti ove kompanije.želim im puno uspjeha u daljnjem radu poslovanju...

P.S.
reći ću vam i ime prijatelja bez kojeg ja sam ne bih uspio jer moje poznavanje engleskog jezika je jako siromašno to je naš cijenjeni kolega @GORSKI tako da zahvaljujem i njemu
ruspi has attached the following files:
  • 1.jpg (309.8 kB - 3 times downloaded - latest: May 27th 2020, 1:24am)
  • 5.JPEG (126.59 kB - 3 times downloaded - latest: May 27th 2020, 1:24am)
  • 6.JPEG (99.93 kB - 2 times downloaded - latest: May 26th 2020, 8:12pm)

jack1.9

Ich war es nicht !

• "jack1.9" is male

Activitypoints: 103,905

Date of registration: Jul 22nd 2012

net.hawkes.userlevel.level 58 [?]

net.hawkes.userlevel.experience 35,682,416

net.hawkes.userlevel.nextlevel 41,283,177

• Send private message

2

Tuesday, May 26th 2020, 6:19pm

Please write in Englisch
Nur wer über seinen Schatten springt wird in der Sonne landen !!!

Santipotanti

Super Moderator

• "Santipotanti" is male

Activitypoints: 85,510

Date of registration: Nov 4th 2012

net.hawkes.userlevel.level 56 [?]

net.hawkes.userlevel.experience 28,645,838

net.hawkes.userlevel.nextlevel 30,430,899

• Send private message

3

Tuesday, May 26th 2020, 7:29pm

Ich habe es mit Google-Hilfe ins Deutsche übersetzt damit wir wissen um was es geht.

Quoted

Lob an Airdigital-Zgemma!

Auf diese Weise möchte ich mich bei ZGEMMA für die unglaubliche Freundlichkeit und das Verständnis für mich bedanken. Ich bin sehr angenehm überrascht. Worum geht es?
Die Geschichte geht so.
Ich habe meinem Freund einmal empfohlen, ein zgemma h7 zu kaufen. Die Bestellung ging über meinen Sohn in Deutschland und wurde bei EBAY bestellt. Mein Freund lebt in Bosnien und Herzegowina. Als sie mich erreichte, stellten wir alles auf, was ein Kollege brauchte. Einen Monat lang treten die Probleme auf. Sie blockieren einfach und reagieren nicht auf die Fernbedienung. Natürlich bestand die einzige Lösung darin, die Stromversorgung zu unterbrechen. Nach dem Neustart störte der Empfänger jedoch überhaupt nicht. Wir mussten 5-10 Minuten warten, bis es funktionierte, es funktionierte für kurze Zeit und dann wieder das gleiche Problem. Wir haben ein paar Dinge ausprobiert, die sie uns empfohlen hatten, aber nichts davon funktionierte. Natürlich war es unter Garantie, aber auf seiner Reise, bis es meine erreichte Der Account eines Freundes verschwand (weil mein Sohn ihn weggeworfen hatte :)). Ich beschloss, trotzdem zu werben, also kontaktierte ich einen meiner Freunde, den die meisten von Ihnen gut kennen, und erklärte ihm, wie die Situation ist. n bla bla ... er sagte mir, dass er mit ihnen zusammenarbeite und dass er ihnen alles erklären würde, wie ich es ihm sagte, und dass er mich wissen lassen würde. Ehrlich gesagt dachte ich, dass es nichts davon gab. Nach ein paar Tagen rief er mich an und sagte dass er mit dem Inhaber der Firma gesprochen hat und dass sie ohne zu zögern gesagt hat, dass sie ein neues h7s-Programm schicken würde, ohne dass ich dieses kaputte auf ihre Kosten zurückbringe! Ich denke wieder, es gibt nichts davon, aber ich denke, ich kann nichts versuchen, was ich verliere Diese Zeit beginnt und die Pandemie, also habe ich nicht einmal mehr darüber nachgedacht. Ich habe es bereits vergessen. Ein Freund hat beschlossen, so schnell wie möglich eine weitere Schachtel zu kaufen. Und ich weiß nicht, sagen wir, es ist ungefähr ein Monat seit diesem Gespräch vergangen, sagt mein Sohn Die Pandemie war in vollem Gange. Die Box ist erst gestern angekommen und wurde heute meinem Freund übergeben. Ich sollte sofort darauf hinweisen, dass sie wie eine Schweizer Uhr mit pure2 6.5 funktioniert. Ich empfehle diese Box immer noch wärmstens, da wir wissen, dass nichts perfekt ist. Fehler können passieren, aber es ist sehr Es ist wichtig, dass ihr Unternehmen keine Probleme hat Ich habe ihnen zugestimmt, alles durch das Ersetzen des Geräts zu lösen. Ich kann ihnen nur viel Anerkennung für das Geschäft dieses Unternehmens zollen. Ich wünsche ihnen viel Erfolg bei ihrer weiteren Arbeit im Geschäft ...

P.S.
Ich werde Ihnen auch den Namen eines Freundes nennen, ohne den ich keinen Erfolg gehabt hätte, weil meine Englischkenntnisse sehr schlecht sind. Es ist unser geschätzter Kollege @GORSKI, also danke ich ihm auch

2 registered users thanked already.

Users who thanked for this post:

jack1.9 (26.05.2020), ruspi (27.05.2020)

gorski

Pur-E2 Moderator

• "gorski" is male

Activitypoints: 9,345

Date of registration: Aug 12th 2017

net.hawkes.userlevel.level 36 [?]

net.hawkes.userlevel.experience 919,553

net.hawkes.userlevel.nextlevel 1,000,000

• Send private message

4

Tuesday, May 26th 2020, 8:33pm

This is a quick online translation, with minor editing done by me, since he speaks no English...

"I would like to thank ZGEMMA for the incredible kindness and understanding. I am very pleasantly surprised. What is it about? The story goes like this...

I once recommended to my friend to buy a Zgemma H7. The order went through my son who lives in Germany and it was ordered on EBAY, given that my friend lives in Bosnia and Herzegovina.

When it arrived, we set up everything it needed and my friend was delighted. After about a month some problems started to appear. It would simply freeze and not respond to the remote. Of course, the only solution was to disconnect it from the power. However, after the restart, the receiver did not boot at all. We had to wait for 5-10 minutes for it to work and then it worked for a short time and then again - the same problem. We tried a couple of things that they advised us, but none of it worked. Of course it was under warranty but in its long and complicated journey 'till it reached my friend - the receipt disappeared (because my son threw it away :) ).

Anyway, I decided to at least try to follow this up with Zgemma's customer service, so I contacted one of my friends whom most of you know well and I explained to him what the matter is and the whole situation. He told me that he was cooperating with them and that he would explain everything to them as I told him and that he would let me know. Honestly, I thought there will be none of those happy endings we see in movies...

However, after a few days he called me and said that he talked to the owner of the company and that she said without any hesitation that she would send a new H7s - without me returning this broken one - and all at their expense!

Again, I was thinking there will be none of that, but I thought I should try, seeing as I have nothing to lose.

At that time the COVID19 pandemic started, so I didn't even think about it any more. I already forgot about it and - I don't know, let's say it's been about a month since that conversation - my son calls and tells me that "despite the pandemic was in full swing, the box arrived yesterday"!

The new, fully working Zgemma H7S was handed over to my friend a couple of days ago and I should immediately point out that it works like a Swiss watch with PurE2 6.5. i still warmly recommend this box because as we know nothing is perfect, errors can happen - but it is crucial that the manufacturer is open minded and highly responsible and agreed to solve the problem by replacing the device.

So, I can only say this: all credit for this superb handling of the unfortunate HW problem goes to Air Digital Zgemma company. I wish them a lot of continued success in the business...

P.S. I will also tell you the name of a friend without whom I would not have succeeded because my knowledge of English is very poor: this is our esteemed colleague [user='321923']gorski[/user] - so I thank him, too.
http://braungardt.trialectics.com/philos…/enlightenment/ - I. Kant, "Political writings" (1784), the jolly text on Enlightenment, at the basis of Modernity...

1 registered user thanked already.

ruspi (27.05.2020)

gorski

Pur-E2 Moderator

• "gorski" is male

Activitypoints: 9,345

Date of registration: Aug 12th 2017

net.hawkes.userlevel.level 36 [?]

net.hawkes.userlevel.experience 919,553

net.hawkes.userlevel.nextlevel 1,000,000

• Send private message

5

Tuesday, May 26th 2020, 8:34pm

All I can say is that I simply re-told the problem, as it was told to me. ;)

All credit goes to the superb young lady, Ms Yanmei Dai, whom I have nothing but the highest respect for! :EV790A~137:
http://braungardt.trialectics.com/philos…/enlightenment/ - I. Kant, "Political writings" (1784), the jolly text on Enlightenment, at the basis of Modernity...

2 registered users thanked already.

terrajoe (26.05.2020), ruspi (27.05.2020)